Recenze: Čajovna v Tokiu

Popadněte cestovní pas a vydejte se do země mrakodrapů, tradičních chrámů, čajových rituálů a rozkvetlých sakur. Užijte si romantiku s šálkem lahodného čaje a nechte se unášet příběhem, který si vás získá od první stránky.

Fiona je vášnivá fotografka, má cestovatelský blog a už dlouho se touží podívat do Japonska. Když vyhraje čtrnáctidenní cestu do Tokia, má pocit, že se jí splnil sen.

Jenže na místě s hrůzou zjistí, že jejím průvodcem je muž, který jí před deseti lety zlomil srdce – přitažlivý a úspěšný fotograf Gabe.

Čas strávený s Gabem je pro Fionu zpočátku za trest. Fotograf jí dává najevo, jak ho obtěžuje, že se jí musí věnovat. Tři generace místních žen ji ale přijmou mezi sebe a Fiona v jejich domě a rodinné čajovně nachází lásku a vřelost, která jí schází. Užívá si s nimi piknik pod sakurami, poznává pravý japonský čajový obřad. A právě díky nim se jí postupně vrací sebevědomí, které jí dávný incident pořádně pochroumal.

Mezitím k sobě s Gabem při toulkách Tokiem pomalu nacházejí cestu a začíná to mezi nimi znovu jiskřit…

Autor: Julie Caplin
Počet stran: 328
Vydáno: 2021

Fiona přejela pohledem po zlaté žíle, lemující prasklinu ve světle modrém porcelánu. Vzala si od Haruky šálek. „Je nádherný.“
„Wabi sabi nás také učí, že nic není navždy a my bychom si měli všechno užívat tady a teď. Třešňové květy se oslavují nejen pro krásu, ale také pro pomíjivost. Zítra můžou být pryč. Krása spočívá v okamžiku, kdy se na ně díváš. Proto je pro Japonce tohle období tak důležité. Příroda je nádherná, ale nemůže ti patřit navždy.“
Fiona přikývla. Byla to nádherně sentimentální slova a naprosto ji očarovala.

Fiona, mladá bloggerka, která miluje fotografování, se po výhře v soutěži vydává do Tokia, kde jí má po dobu její pobytu dělat průvodce a mentora známý fotograf Jutaka Araki. Na letišti v Tokiu ji však čeká nepříjemné překvapení, když ji vyzvedává Gabriel Burnett, ve kterém poznává svého učitele, kvůli kterému před deseti lety zažívala krušné chvíle.

Přesně takhle si představuju oddechovou a nenáročnou literaturu. Od autorky jsem předtím nic nečetla, Čajovnu v Tokiu jsem brala do ruky s tím, že u knihy zrelaxuju a přesně to se stalo. I když po prvních stranách bylo jasné, jakým směrem se příběh bude ubírat a jak skončí, autorce se podařilo mě vtáhnout do děje a stránky mi mizely pod rukama. Kniha je ze série Romantické úniky a přesně to se mi podařilo, aspoň na chvíli uniknout předtím co se kolem nás děje.

Nejvíce nadšená jsem byla z prostředí, do kterého byl příběh zasazen. Japonsko je nádherná, fascinující země a tahle kniha mě v tom jen utvrdila. Celá kniha je prosycena tamní atmosférou a ač nemám ráda přílišné popisy, tady jsem si je vyloženě užívala. Nádherně vyobrazená japonská kultura – čajový obřad mi přišel nesmírně zajímavý a kuchyně, až mi u některých jídel sbíhaly sliny. Po přečtení knihy jsem navíc měla chuť vzít foťák do ruky a začít fotit.

Romantická linka, o kterou šlo v knize především, byla docela uspěchaná. Do poloviny knihy se nic moc nedělo a ve druhé polovině jako by někdo přepnul spínač a mezi hlavními postavami to najednou začalo jiskřit. Kdyby byl ten přechod přirozenější, působilo to lépe. Co se týká postav samotných Fiona byla od začátku milá a sympatická. Přesně ten typ postavy, kterou si snadno oblíbíte. Naproti tomu, Gabe mi dvě třetiny knihy lezl na nervy. Nemůžu říct, že by na mě nějak zvlášť zapůsobil, ale na konci příjemně překvapil. Zaujala mě Haruka a její rodina. Jejich způsob myšlení a pohled na život se mi velmi líbil, proto je škoda, že zrovna tyhle postavy nedostaly více prostoru – čtenář prakticky nemá možnost utvořit si na ně pořádný názor.

Knihu hodnotím třemi a půl hvězdičkami z pěti. Až budu mít zase někdy chuť přečíst si milou romantickou oddechovku, určitě sáhnu po některé z dalších knih od Julie Caplin.

Hodnocení: 3,5/5