Recenze: Červená, bílá a královsky modrá

Co se stane, když se syn americké prezidentky zamiluje do britského prince? Alex Claremont-Diaz je pohledný a nesmírně charismatický mladík. Pro Bílý dům představuje marketingový poklad. Jediný problém je, že si dvakrát nerozumí s Henrym, princem na opačné straně Atlantiku. Když se navíc v bulváru objeví závěry, na nichž se Alex hádá s Henrym na královské svatbě, má to neblahý dopad na americko-britské vztahy. Hlavy rodin a států proto sestaví plán, jak napravit škody – Alex a Henry pro veřejnost sehrají divadýlko a uzavřou příměří. Jejich fingované přátelství ale postupně přerůstá v cosi mnohem hlubšího a taky nebezpečnějšího. Kdyby se totiž jejich přísně utajovaný vztah provalil, mohlo by to zmařit probíhající prezidentskou kampaň a zcela změnit vztah obou národů…

Autor: Casey McQuistonová
Počet stran: 424

„Hele, no, hm,“ pokusí se Alex, když si Nora udělá přestávku na burito. „Vzpomínáš si, jak jsme randili?“
Nora polkne velké sousto a zakření se. „No jistě, že ano, Alejandro.“
Alex se nuceně zasměje. „Takže vzhledem k tomu, že mě tak dobře znáš -„
„V biblickém slova smyslu.“
„Jaká je pravděpodobnost, že jsem na kluky?“
Nora se prudce zarazí, než nakloní hlavu na stranu a řekne: „Sedmdesát osm procent, že máš latentní bisexuální tendence. A tohle na sto procent není hypotetická otázka.“

Řekněme si to narovinu – odeberte této knize nálepku LGBT a dostanete průměrnou tuctovou romanťárnu, kterých jsou plné regály. A ona to taky průměrná kniha je, jenže díky tomu, jak je všude vyzdvihovaná a jedná se o jednu z těch knih, kterých je plný instagram (a myslím si, že ještě dlouho bude), je snadné nabýt dojmu, že je to něco víc, než to ve skutečnosti je. Nenechte se mýlit, jedná se o poměrně přeceňovanou knihu.

Když jsem četla/viděla různé recenze na instagramu i mimo něj, ve většině z nich byl uváděn důvod, proč si knihu přečíst právě ten, že se jedná o LGBT tématiku. Opravdu by tohle mělo být tím hlavním důvodem? Vždyť jsou to lidé jako všichni ostatní. Tak proč máme neustále pocit, že jim musíme dávat nějaká označení? Za mě by úplně stačilo, kdyby měla kniha označení Young Adult román, vše další se už dozvím z anotace – a že jsou hlavními hrdiny dva muži? Neberu to jako něco zvláštního. Přijde mi to úplně normální. Ale chápu, bez toho označení LGBT by se kniha tak dobře neprodávala.

Celou dobu jsem si při čtení říkala, jaké je to milé a pohodové čtení. A občas i vtipné. Tohle je přesně ta kniha, kterou si s sebou chcete v létě vzít na dovolenou k vodě, a při válení na pláži obracet jednu stranu za druhou. Postavy jsou velice sympatické a co bych vyzdvihla je, že v knize je prezidentkou Spojených států amerických žena. Za tohle má u mě autorka velké plus.

Co však chci touto recenzí říct je, že pokud máte rádi oddechové, nenáročné, vtipné a sexy čtení, sáhněte po této knize. Příjemně se u čtení odreagujete. Nečekejte však něco závratného, přeci jen se jedná o Young Adult.