Recenze

Recenze: Chlapec, krtek, liška a kůň

Tento univerzální, laskavý příběh je určen pro všechny bez rozdílu věku. Vypráví o přátelství mezi zvídavým chlapcem, lačným krtkem plným chuti do života, liškou, kterou strázně naučily ostražitosti, a moudrým, něžným koněm. Všichni čtyři objevují širý svět. Navzájem si kladou otázky. Cestou procházejí bouřemi. Učí se milovat. Óda na nevinnost a laskavost vyprávějící o životních ponaučeních, která si již získala srdce více než milionu čtenářů.

Autor: Charlie Mackesy
Počet stran: 128
Vydáno: 2021 (Pragma)

„Jaký je tvůj nejlepší objev?“ zeptal se krtek.
„Že stačí být takový, jaký jsem,“ odvětil chlapec.

Jak už název knihy napovídá, vypráví krátký příběh o chlapci, který potkává krtka, lišku a koně. Paradoxně nejvíce textu obsahují první strany, které slouží jako taková autorova předmluva. Na zbývajících stranách je vždy pouze pár vět, které jsou proloženy nádhernými ilustracemi.

A právě grafická podoba je to, co mě upoutalo na první pohled. Říká se nesuď knihu podle obalu, ale v tomhle případě je obálka stejně krásná jako obsah knihy. Písmo krásně pasuje k tomu, jakým stylem je kniha zpracovaná a pasuje i k příběhu samotnému (můžeme-li to příběhem vůbec nazvat). Jednotlivé ilustrace jsou kouzelné a líbí se mi, že je použitý hrubší papír.

„Máš nějaké oblíbené rčení?“ zeptal se chlapec.
„Ano,“ odpověděl krtek.
„A jaké?“
„Pokud napoprvé neuspěješ, dej si zákusek.“
„Aha, a funguje to?“
„Zaručeně.“

A teď k samotnému obsahu. Kdybych měla knihu popsat dvěma slovy, zvolila bych něco jako nádherná a okouzlující. Přesně taková totiž tahle knížka je. Je plná jednoduchých, ale pravdivých myšlenek a jsem si jistá, že se k ní budu mnohokrát vracet. Bavilo mě si v ní i jen tak listovat. Každý si v ní najde to svoje, a to bez ohledu na věk. A jelikož neobsahuje moc textu, stihnete knihu přečíst například u odpoledního kafíčka. Třeba i dvakrát.