Drama,  Recenze

Recenze: Dilema

Livia nikdy nezažila svatbu snů, protože si Adama vzala v mládí a narychlo. O to víc se teď upíná na oslavu svých čtyřicátých narozenin, na níž bude chybět jen jejich dcera Marnie studující v zahraničí. Adam ale přichystal překvapení – tajně pro Marnie zařídil letenku domů. Když ho však během dne zdrtí šokující zpráva, není schopen ji Livii sdělit, než oslava skončí. Jak daleko zajde, aby své milované ženě dopřál posledních pár hodin štěstí?

Autor: B. A. Paris
Počet stran: 328

V ruce se mi rozsvítí mobil. Pohledem ho okamžitě kontroluju. Není to ale zpráva na WhatsApp, jen upozornění na e-mail – reklama na slevu na vybavení na motorku. Dojde mi, že jsem si jako pitomec vůbec nevzpomněl na e-maily. Marnie mohla přece něco poslat e-mailem.
Otevřu doručenou poštu a rychle ji projíždím. Hledám její adresu, její jméno. Není tu ale nic. Zaslechnu bouchnutí dveří auta a pak Liviin hlas. Zahltí mě pocit, který nedokážu tak úplně popsat, jako bych byl přistižen při něčem špatném. Rychle naťukám e-mail Marnie, poprosím ji, aby zavolala nebo napsala, a napíšu jí, že ji máme rádi, strašně moc.

B. A. Paris už má za sebou několik úspěšných psychothrillerů. Její nejnovější kniha – Dilema – je však než thrillerem, spíše rodinným dramatem.

Příběh je vyprávěn z pohledu dvou postav, manželů – Livie a Adama, kteří se ve vyprávění střídají po kapitolách. Děj se odehrává během jednoho dne a dal by se shrnout následovně. Livie má tajemství. Adam má také tajemství. A oba dva se to snaží před tím druhým tajit tak dlouho, jak jen je to možné. A co je důvodem? Livie se totiž konečně dočkala své dlouho vysněné oslavy 40. narozenin, kterou si chce jak se patří užít s rodinou a všemi přáteli. Na oslavu dlouho šetřila, a protože si tím chce svým způsobem vynahradit svatební den, který nebyl podle jejích představ, rozhodne se, že Adamovi řekne pravdu až po oslavě. Adam před Livií své tajemství skrývá, aby jí oslavu nepokazil.

Jaká tajemství před sebou ti dva skrývají se dozvíte během prvních pár kapitol.

Kniha je velice čtivá, přeci jenom je to B. A. Paris, ale pokud čekáte, že s posledními kapitolami přijde nějaký zvrat, budete zklamaní. Nic takového se totiž nestane. Celý příběh je vlastně „pouze“ skvělým vykreslením emocí jednotlivých postav, především Adama, který celou dobu svádí vnitřní boj, zda tu hroznou zprávu manželce oznámit hned nebo až po oslavě a jaké to bude mít následky. Bylo to depresivní čtení, ale výborně napsané.

Knihu jsem měla přečtenou na dva zátahy. Jak jsem již psala výše, B. A. Paris umí psát velice čtivě, ale nedostala jsem to, na co jsem u jejích knih zvyklá. Dilema je jiná než její předchozí knihy, to je zapotřebí si uvědomit. Avšak pokud máte rádi rodinná dramata, myslím, že budete více než spokojení.

Hodnocení: 3,5/5