Recenze,  Sci-fi

Recenze: Nyxia

Autor: Scott Reintgen
Počet stran: 392
Vydáno: 2019

Nejmocnější zbraň. Nejvyšší cena. Vítěz bere vše.
Nyxia – nejcennější látka ve vesmíru dokáže proměnit váš bídný život v lesk a slávu. Ale při pokusu o její získání můžete ztratit víc než jen čas. Troufnete si kvůli ní i zemřít?

Život Emmetta Atwatera rozhodně není procházka růžovou zahradou. Jeho matka bojuje s rakovinou, otec neustále pracuje, aby uživil rodinu. Jednoho dne se naskytne příležitost, jak rodinu navždy zabezpečit. Příležitost, která ho možná bude stát život. Přesto Emmet neváhá a přihlásí se do projektu Genesis 11, kde s dalšími chlapci a děvčaty z celého světa trénuje pro vesmírnou misi.

Pouze osm z nich bude vybráno pro cestu na planetu Eden, kde se nachází vzácná látka Nyxia, a získá bohatství a slávu. Jenomže cesta za vítězstvím je může stát život. Emmett se bude muset postavit tváří v tvář konečnému rozhodnutí: vyhrát za každou cenu, nebo najít způsob, jak bojovat a zůstat dobrým člověkem.

Byli jste vybráni do čela jedné z nejdůležitějších vesmírných expedic, jaké kdy lidstvo podniklo. Výsledek Vaší mise zcela změní vyhlídky našeho druhu. Odměna za Vaši snahu zcela přesahuje Vaši představivost. Každému z Vás jsme založili svěřenecký fond. Do konce života na Vašem účtu každý měsíc přistane padesát tisíc dolarů. Kromě finanční stability Vám nabízíme také zdravotní plán pro Vaše rodiny. Získají volný přístup ke zdravotní péči, poradenství, chirurgickým zákrokům a k těm opravdu nejlepším lékařům na rakovinu a další smrtelné nemoci. Všechny tyto služby jsou bezplatné a časově neomezené.

První díl vesmírné sci-fi trilogie, ve kterém se společně s deseti outsidery ocitáme na palubě hypermoderní kosmické lodi. Posádka Genesis 11 plní během cesty náročné úkoly, bojují mezi sebou jak jednotlivci tak skupiny. Ve všech těchto disciplínách sbírají body, přičemž pouze osm z nich může pokračovat na planetu Eden, kde je jejich úkolem těžit Nyxii. Nikdo si však svým místem na Edenu nemůže být jistý, protože pravidla se během letu několikrát změní.

Ač se jedná o úvod do celé trilogie, je kniha od začátku do konce protkána akcí a ve spoustě případech by se napětí dalo krájet. Příběh je velice propracovaný a svou atmosférou hodně připomíná populární sérii Hunger games. Kniha je neskutečně čtivá, námět originální a troufám si říct, že se jedná o jedno z nejlepších sci-fi, které jsem za poslední dobu četla.

Co se týče postav, oceňuji jejich různorodost. Na můj vkus se však ne všem dostalo takového prostoru, jaký by si zasloužili a tak se občas stalo, že když se objevilo jméno, nebyla jsem schopná ho ihned přiřadit k postavě. Ve výsledku mi to ale nijak zvlášť nevadilo, protože jsem byla pohlcená příběhem. Nechybělo ani několik zvratů a následné ukončení cliffhangerem, díky kterému mám radost z toho, že se ke mě tahle série dostala až ve chvíli, kdy už jsou vydány všechny tři díly.

Pokud máte chuť na vesmírnou dávku dobrodružství, sáhněte právě po Nyxii. Nebudete litovat. A ta krásná obálka už je jen třešničkou na dortu.

Hodnocení: 4,5/5