Recenze: Pravda, nebo lež

Autor: Colleen Hooverová
Počet stran: 328

Mladá spisovatelka Lowen Ashleighová se právě ocitla ve finanční tísni. Rozhodne se proto přijmout nabídku, které by se za normálních okolností vyhnula. Najme si ji manžel bestsellerové spisovatelky Verity Crawfordové, aby za jeho ženu dokončila veleúspěšnou knižní sérii. Ta se totiž po tragické nehodě nemůže práci věnovat a fanoušci už začínají být netrpěliví…
Lowen se proto na pár dní nastěhuje do sídla Crawfordových, aby navázala tam, kde Verity skončila. Není to ovšem tak jednoduché, jak by si Lowen přála, a odzbrojující přitažlivost Veritina manžela Jerremyho jí práci příliš neusnadňuje. Je však odhodlaná nenechat se rozptýlit. Dokud mezi Veritinými poznámkami neobjeví její kompletní autobiografii, která se nejspíš neměla nikomu dostat do rukou. Jde o děsivou a krutou zpověď, která Lowen odhalí nejen co je Verity skutečně zač, ale také co se v rodině Crawfordových doopravdy děje…

Odložila jsem rukopis na gauč vedle sebe a zírala na něj. Měla jsem o Verity tolik otázek. Otázek, které jsem nemohla položit, otázek, které by Jeremy beztak nejspíš odmítl odpovědět. Potřebovala jsem ji poznat líp, abych pochopila, jak fungoval její mozek. A není lepší způsob, jak někoho poznat, než prostřednictvím jeho autobiografie. Zvlášť, když je takhle brutálně upřímná.
Chápala jsem, že mě to odvádí od mé práce, což by vážně nemělo. Přijela jsem sem pro to, co mi pomůže v psaní, a potřebuju se k tomu dostat co nejdřív, abych tady přestala otravovat. Tahle rodina už toho zažila tolik. Nepotřebovala mít v domě vetřelkyni, která se bude hrabat v jejich špinavém prádle.

Colleen je pro mě zárukou kvality. Dokáže velice čtivě a citlivě zpracovat vážná témata a při čtení jejích knih mi po ruce nesmí chybět kapesník. Tentokrát se jedná o autorčin první psychologický thriller, ve kterém mladá spisovatelka Lowen dostává nečekanou nabídku, aby za úspěšnou autorku – Verity Crawfordovou – dopsala její bestsellerovou sérii. Vzhledem k tomu, že je na tom Lowen finančně dost špatně, i když nerada, nabídku přijímá. Aby si mohla v klidu prostudovat poznámky ke zbývajícím knihám Verity, na pár dní se zabydlí v sídle manželů Crawfordových. Zde nalézá Veritin rukopis, ve kterém odhaluje myšlenky a temná tajemství svého života.

Kniha se čte sama, což není u Colleen nic výjimečného. Její styl psaní mi neskutečně sedí. Kdyby popisovala, jak se peče chleba, četlo by se to stejně dobře (a věřím tomu, že i stejně dobře prodávalo). Kniha je jiná, než na co jsme u Colleen zvyklí, ovšem jiná v tomhle případě vůbec neznamená špatná. Právě naopak. Příběh jsem přečetla jedním dechem. Ve chvíli, kdy Lowen objevila Veritin rukopis už jsem se od knihy nedokázala odtrhnout a než jsem se nadála, bylo dvěstě stran pryč.

Kapitoly, ve kterých Lowen četla autobiografii Verity byly od začátku do konce absolutní psycho. A to doslova. Při jejich čtení mi naskakovala husí kůže a některé pasáže se mi vůbec nečetly snadno. Ale i přesto jsem potřebovala vědět, co bude dál. Následovala chvíle, kdy jsem si říkala, aha, takhle to je, ale poté přišel nečekaný zvrat, který mi vyrazil dech.

Pro mě Pravda, nebo lež měla všechno, co od knihy očekávám – čtivost, napětí, romantiku, zajímavou zápletku a zvrat. Teď už nezbývá než doufat, že tohle nebyl první a zároveň poslední thriller, který Colleen napsala. Pokud jste od Colleen zatím nic nečetli a máte rádi thrillery, doporučuji začít právě touto knihou.