Recenze: S láskou tě nenávidím

Sera neměla šťastné dětství. Její otec byl hazardní hráč, který prohrál veškerý jejich majetek. Matka trpí depresemi, je závislá na lécích a není schopná manžela opustit. Sera tak musela už od útlého věku živit nejen sebe, ale i svou matku a sestru, zatímco jí její otec kradl vše, co mu přišlo pod ruku.

Ale usmálo se na ni štěstí, když potkala JJ a Bruce, starší homosexuální pár, který ji zaměstnal ve své restauraci. Navíc jí dovolili, aby bezplatně bydlela v jejich bytě.

Nyní pendluje mezi restaurací a stáží v reklamní agentuře. Doufá, že tam získá trvalou pozici a konečně se osamostatní. Její sen se ale začne hroutit, když jednu bláznivou noc skončí v náručí neznámého muže, ze kterého se vyklube její nový šéf a soused. Jeho neodbytné flirtování a návrhy ohrožují její budoucnost a Sera neví, co si počít…

Autor: Jo Watsonová
Počet stran: 360

Byl od hlavy až k patě celý v černém – v uniformě kreativního ředitele – ale jinak na něm nebylo nic typického. I v budově nosil tmavé sluneční brýle a za uchem měl zastrčenou cigaretu. Vlasy měl střižené zvláštně nerovnoměrně, vypadaly vlhké a měl je sčesané dozadu. Měl vousy, samozřejmě – v tomhle světle je to v podstatě bezpodmínečně nutné – ale nebyl to jeden z těch obrovských hipsterských plnovousů, se kterými vypadali obyčejní muži jako dřevorubci se sekerou. Vousy měl krátké, pečlivě upravené a zatraceně sexy.
I za normálních okolností by to byl zajímavý pohled, ale vzhledem k tomu, že jen před několika hodinami mě přehnul přes sedadlo ve svém autě, to byl opravdu, opravdu velmi zajímavý pohled.

Holka v baru potká chlapa, dají si pár panáků a vyspí se spolu. Však to znáte. Tohle jste zřejmě četli v nejedné romantické knize (a viděli ve spoustě romantických filmů). V tomhle případě má ona dívka – Sera – tu smůlu, že se z téhle „jednorázovky“ vyklube její nový šéf a soused v jedné osobě. A tím se pro Seru rozjíždí série (ne)příjemných situací.

Už po přečtení anotace musí být všem jasné, jakým směrem se bude příběh odvíjet a jak všechno dopadne. Kniha S láskou tě nenávidím je předvídatelná v každém směru. Ale přesně tohle jsem teď potřebovala. Tenhle typ knih už čtu pouze výjimečně, stane se, že jednou, dvakrát do roka po něčem takovém sáhnu, když opravdu potřebuji vypnout, ale jinak jde takováto romantická literatura úplně mimo mě.

Od knihy jsem dostala přesně to, co jsem čekala. Příběh je opravdu hodně jednoduchý, zápletku i její rozuzlení odhadnete už po prvních stranách. I přesto mě čtení neskutečně bavilo a užívala jsem si to. Příběh svižně plynul, dialogy byly zábavné a sexy. Nasmála jsem se u toho daleko víc než třeba u knihy Červená, bílá a královsky modrá. Je to milá oddychovka, která Vám dokáže zpříjemnit víkend. Obzvlášť teď, kdy bychom všichni měli sedět doma, se určitě hodí. Alespoň já jsem díky ní dokázala aspoň na chvíli zapomenout na to, co se kolem nás děje, a ponořit se do příběhu. Některé pasáže mi dokonce vykouzlily úsměv na rtech.

Nebudu tady psát, že mi na knize vadilo, že je příběh jednoduchý a předvídatelný, protože by to nebyla pravda. Vzhledem k tomu, že jsem po knize sahala s tím, že se jedná o velice odpočinkové čtení, což se mi splnilo, to pro mě v tomto případě není mínus. Co mi však chvílemi vadilo, byla samotná hlavní hrdinka a její neustálé odmítání pomoci, protože ona přece všechno musí zvládnout sama. Všeho moc škodí a Sera byla chvílemi docela otravná. Ostatní postavy byly milé, i když některé z nich docela nevýrazné.

Nižší počet hvězdiček dávám jen proto, že se nejedná o nic světoborného. Knihu můžu vřele doporučit milovníkům romantiky a pohodového čtení. A pokud hledáte něco, díky čemu alespoň na chvíli vypnete a zapomenete na okolní svět, je tohle přesně ta kniha, kterou potřebujete.