Recenze: Vikomt, který mě miloval

Rok 1814 slibuje rušnou společenskou sezónu a vikomt Anthony Bridgerton má nejvyšší čas se oženit. Dokonce se už rozhodl, kterou z mladičkých debutantek si vybere – vyhlášenou krásku Edwinu Sheffieldovou. Jedinou překážkou je starší sestra jeho vyvolené, Kate – ta nejvšetečnější žena, jaká kdy poctila návštěvou londýnský ples. Tato troufalá intrikánka ho dohání k šílenství svým odhodláním překazit mu zásnuby, ale když Anthony zavře v noci oči, Kate ho stále víc pronásleduje v neuvěřitelně erotických snech… Vybral si vikomt za nevěstu tu správnou sestru? A co Kate? Dokáže toto rázné děvče ochránit před zpustlým ničemou Anthonym nejen sestru, ale i samu sebe? Zvlášť, když při každém setkání s ním pociťuje takový hněv a takovou touhu? Když se Anthonyho rty dotknou jejích, není si už jistá ničím…

Autor: Julia Quinnová
Počet stran: 320
Série: Bridgertonovi, 2. díl
Vydáno: 2005 (Ikar), 2021 (Ikar)

Jen se neobracej. Hlavně se neobracej.
„Všechno v pořádku?“ zavolala Maria.
„Naprosto,“ odvětil Bridgerton, i když působil mírně roztržitým dojmem. Zvedl sklenky, něco si zabručel a začal se zvolna otáčet.
Jen běž. Jen běž. Pokud od Kate poodejde dřív, než se úplně otočí, vrátí se k Marii a nebezpečí bude zažehnáno. Jestli se ale obrátí a potom vykročí, bude Kate mrtvá.
Nepochybovala, že ji zabije. Po pravdě ji překvapilo, že se o to nepokusil už minulý týden u jezírka.
Pomalu se obrátil. Ještě trochu. Vzápětí strnul na místě.
A Kate se snažila vymyslet důvody, proč zemřít ve věku jednadvaceti není zas tak špatná věc.

Tohle není zrovna žánr, který bych běžně četla. Vlastně tyhle knihy nečtu vůbec a nebýt Netflixu, ani mě nenapadne po ní sáhnout. Po odvysílání první série Bridgertonových mě však zajímalo, co se bude dít v sérii druhé. A má guilty pleasure byla na světě.

V prvním díle Bridgertonových jsme sledovali, jak si hledá ženicha nejstarší ze sester, v pořadí čtvrtá ze sourozenců, Daphne (knihu jsem nečetla, viděla jsem pouze seriál). V knize Vikomt, který mě miloval, si hledá nevěstu nejstarší ze sourozenců, Anthony. Ten však nestojí o sňatek z lásky. Vyhlídne si diamant sezóny – Edwinu Sheffieldovou, avšak její sestra Kate rozhodně nemá v úmyslu nečinně přihlížet tomu, jak si Edwina bere takového hejska, za jakého je Anthony považován. Kate totiž hejsky opovrhuje. A nejvíce opovrhuje Anthonym.

Pokud hledáte lehké, vtipné a oddechové čtení třeba zrovna na léto, je druhý díl Bridgertonových ta správná volba. Je zřejmé, že od této knihy nemůžete očekávat žádnou kvalitní literaturu, dostanete však 320 stran plných humorných scén, které jsou prosycené velkou dávkou romantiky. A já si to čtení opravdu užívala. Kniha se čte sama, je to jednohubka, u které vypnete a její čtení Vám nezabere víc než pár hodin.

„Určitě bude pro nějakou ženu dobrý manžel,“ poznamenala Kate, „ale ne pro žádnou s mozkem.“

Kniha Vikomt, který mě miloval se nese ve stejném duchu jako první díl Vévoda a já, rozdíl je snad pouze v tom, že se vyměnili hlavní aktéři. Nemůžu však říct, že by mi to nějak vadilo. Díky tomu více poznáváme Anthonyho a můžu Vám garantovat, že pokud jste si ho nestačili oblíbit v prvním díle případně v první sérii seriálu, tady si ho zamilujete. A Kate je prostě skvělá. Dohromady tvoří zábavnou dvojici. Bavilo mě jejich špičkování a vzájemné urážení, které je dostávalo do nepříjemných situací. Několikrát jsem se hlasitě smála. V případě, že vyhledáváte příběhy, ve kterých se ústřední dvojice postupně propracuje od nenávisti k lásce, tohle by se Vám mohlo líbit. Není to hloupé, je to přirozené a dává to smysl.

Jediné, co bych knize vytkla, je málo scén se sourozenci Bridgertonovými, kteří jsou upozaděni, jelikož příběh se věnuje především hlavní dvojici.

Nakonec ještě takový poznatek k obálce. Mám radost, že knihy vydávají opětovně s novými obálkami. Ty původní jsou dost hrozné, od přečtení odrazující.

Hodnocení: 4/5