Recenze: Všechno nejlepší, Anno

Osmadvacetiletá Anna má život, který by jí mohl leckdo závidět. Bydlí v krásném bytě s úžasným přítelem, jehož firma je na vzestupu, a tak se Anna může plně soustředit na péči o domácnost. Jejich vztah je bez poskvrny a je jen otázkou času, kdy Radim před Annou poklekne a požádá ji o ruku – a Anniny blížící se narozeniny by mohly být tím dnem, zvlášť když je Radim poslední dobou takový tajnůstkář… Jenomže namísto zásnubního prstenu se Anně dostane k narozeninám zjištění, že není jedinou ženou v životě svého milého a mladá dívka je najednou postavena do situace, kterou dlouho nepoznala: musí se o sebe postarat úplně sama. Rychlý sled událostí ji zavede do Velké Británie, aby zde začala úplně novou kariéru, a ne, není to ve velké londýnské právnické firmě, jak si myslí otec s matkou. Na zapadlém anglickém venkově jsou klientelou coby novopečené au-pair dvě nezvladatelné dospívající dívky, pár stejně nezvladatelných smradlavých psů, hejno slepic a zuřivý kohout, který nebohou dívku zjevně nenávidí…

Autor: Petra Š. Jirglová
Počet stran: 344
Vydáno: 2020 (Ikar)

„Aaauuu!“ zaječela jsem naprosto vyděšeně, nohy mi ztuhly a já na rozmáčené trávě uklouzla a spadla přímo na zadek. S vidinou toho, jak mi kohout zabiják vyklove obě oči a usmrtí mě přímo tady ve slepičím ringu, jsem se okamžitě převalila na bok a hbitě vstala, přeskočila plůtek a snažila se popadnout dech. „Ty…. Ty svině!“ ječela jsem pořád, jak v transu na kohouta, který na mě krvelačně zíral zpovzdálí. Tak my kamarádi nebudeme, došlo mi okamžitě a naštvaně jsem jsem si to nakráčela zase zpátky dovnitř. Tentokrát ale zmoklá, špinavá od bláta a poražená.

Anna slaví 29. narozeniny. Na první pohled žije perfektní život a má vše, co by si mohla přát – bohatého přítele, krásný byt, práci. Tajně doufá, že ji přítel na oslavě narozenin požádá o ruku. Místo prstýnku však zjišťuje, že ji podvádí a tak následuje rozchod. Zhrzená Anna nasedá na letadlo a odlétá do Anglie pracovat jako au-pair, a to i přestože touto prací pohrdá.

Kde začít. Zřejmě samotnou hlavní postavou. Annou, která mě vytáčela od první strany. Anna není žádná sympatická hrdinka, do které byste se dokázali vcítit. Nalijme si čistého vína. Anna je ve svých téměř třiceti letech nesamostatná nána s chováním dvacetiletého fracka. Nesnesitelná, sebestředná, povrchní a předpojatá husa, které jsem jen těžko mohla fandit. A aby toho nebylo málo, chvílemi mi přišla rozmazlenější než děti, o které se měla starat. Jestli se někdo ve třiceti letech takhle opravdu chová, tak je to přinejmenším dost smutné.

Daleko více než hlavní hrdinka mě proto zaujaly vedlejší postavy. Nejlepší kamarádka Aneta – naprostý protipól Anny, Bridget a její podivná rodinka nebo 15letý student John, který se stal mým favoritem. Takového kamaráda by si přál mít každý. I když mi chvílemi přišlo dost zvláštní, že si Anna ve svých letech musela jít pro radu k teenagerovi, kterému ona svým uvažováním a vystupováním vlastně nesahala ani po kotníky.

Příběh jako celek byl fajn, jen jsem nebyla schopná si ho kvůli Anně užít tak, jak bych si ho užila, kdyby autorka zvolila jinou hlavní postavu. Nicméně kniha byla čtivá a nechyběl jí ani humor. Několikrát jsem se zasmála, ale na můj vkus tam těch humorných scén mohlo být trochu více. Jedná se o knihu, u které po namáhavém dni vypnete a užijete si slasti a strasti anglického venkova.

Mé hodnocení bylo původně o jednu hvězdičku nižší, ale vzhledem k tomu, že si Anna prošla určitým vývojem, na konci trochu prozřela a už nebyla tak otravná jako většinu knihy, hodnotím třemi hvězdičkami z pěti.